Świadczenia w ramach pakietów home assistance mogą obejmować:
-
pomoc specjalisty, np. hydraulika, ślusarza, elektryka, dekarza lub szklarza w usunięciu usterki i ograniczeniu zakresu szkody;
-
pomoc medyczną; w jej zakresie klienci mogą skorzystać z wizyty lekarza, pielęgniarki, czy nawet transportu medycznego, a także opieki nad ludźmi oraz zwierzętami, w ramach której towarzystwo, jeśli zajdzie taka konieczność, zapewni podróż dzieciom, opiekunom do dzieci lub osób niepełnosprawnych; w przypadku poważnych zdarzeń losowych pomoc może również polegać na zapewnieniu tymczasowego lokalu zastępczego, dozoru i ochrony mienia w trakcie przygotowywania do transportu lub oczekiwania na pomoc;
-
dostęp do informacji - czasem zdarza się, że wiemy, czyjej pomocy potrzebujemy, ale niezbyt dobrze orientujemy się, jak i gdzie jej szukać.
Bardzo często Home assistance jest oferowany przy zakupie ubezpieczenia mieszkania jako bezpłatny dodatek lub odrębny produkt.
Decydując się na zakup takiego pakietu, należy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
-
zakres odpowiedzialności (czyli co dokładnie oferuje nam ubezpieczyciel – np. czy towarzystwo zapewia tylko organizację usługi, czy również pokrywa jej koszt),
-
wyłączenia (czyli to, czego nam ubezpieczyciel nie oferuje, za co nie zapłaci),
-
górne granice odpowiedzialności ubezpieczyciela,
-
limity kwotowe określone na poszczególne rodzaje usług oraz na ich ilość możliwą do wykorzystania w ciągu okresu ubezpieczenia.
Warto dokładnie zapoznać się z warunkami ubezpieczenia, by wiedzieć, jakie usługi pomocowe nam przysługują.
Ubezpieczam się!
OZ